Salgsvilkår

Kjøpsinformasjon:
Skruvat.no selger og markedsfører ettermarkedsprodukter, OEM-produkter og originalprodukter. Vi forbeholder oss retten til og er ikke ansvarlig for prisendringer, utsolgte varer eller faktafeil som kan oppstå på nettsiden vår eller i vår markedsføring. Vi forbeholder oss retten til og er ikke ansvarlig for at produktbildene vi viser på nettsiden vår, kan inneholde tekniske og/eller grafiske feil og skrivefeil. Informasjonen på skruvat.no er kun tenkt som informasjon og er uten garantier av noe slag, inkludert, men ikke begrenset til indirekte garantier om egnethet, egnethet for generelle samt spesifikke formål og mål.

Privatkunder

Skruvat.no følger europeiske retningslinjer og lover for e-handel, som definert av Europakommisjonen. Som forbruker har du derfor alle rettighetene i disse retningslinjene og lovene. Ved forsinkelse i levering av produktene, har kundene rett til å oppheve kjøpet dersom ny foreslått leveringsdato ikke er akseptabel. Hvis et forhåndsbetalt produkt har forsinket levering, kan du oppheve kjøpet og det refunderes innen 14 dager.

Bedriftskunder

Skruvat.no følger gjeldende europeisk lov i forbindelse med juridiske personer i hvert land, dvs. bedrifter. Som en bedrift har du derfor alle rettighetene i nevnte lover.

Mindreårige

Skruvat.no selger ikke til personer under 18 år siden det bryter generelle europeiske retningslinjer for e-handel.

Svindel

Vi anmelder alle typer svindel, inkludert falske bestillinger, bestillinger gjort med stjålne kredittkort osv. direkte til politiet i respektive land. Hvis vi oppdager potensiell svindel, gjør vi alt vi kan for å hjelpe det lokale politiet på best mulig måte.

Garantier og erstatningskrav

Skruvat.no gir 2 års begrenset garanti på alle produkter hvis ikke annet er angitt. Garantien innebærer at vi reparerer eller erstatter defekte produkter innen 2 år hvis produktet ikke er skadet på grunn av feil bruk. Som forbruker har du 2 års garanti hvis produktet hadde feil på leveringstidspunktet. Forbrukeren må returnere et defekt produkt innen rimelig tid etter at han/hun oppdager eller skulle ha oppdaget feilen.

Returer

Alle returer og krav må registreres og behandles på vår returnettside: returwebb.skruvat.no.

Vær oppmerksom på at det å få et returnummer ikke tilsvarer et godkjent erstatningskrav. Forbrukere skal bruke leveringsseddelen fra Skruvat.com for retur av varene. Varen skal sendes tilbake innen 14 dager etter registrering av returen. Ved retur av et produkt skal sendingen inneholde det originale ordrenummeret, et gyldig returautoriseringsnummer sammen med en beskrivelse av problemet, fortrinnsvis detaljert. Hvis Skruvat.no er ansvarlig for problemet med produktet, vil Skruvat.no betale for retursendingen. Ellers er kunden ansvarlig for retursendingen. Hvis noen nødvendige dokumenter mangler, sendes produktet tilbake til kunden. Returer må returneres godt pakket inn i henhold til instruksjonene som ble mottatt i forbindelse med varslingen av returen.

Skader som kommer av feil pakking, betales av kunden. Hvis du betalte via faktura, setter vi pris på at du sender oss kontonummeret ditt for raskest mulig service. Hvis du betalte med kredittkort, betaler vi pengene tilbake til kortet.

Angrerett

Som forbruker/privatperson har du alltid 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar produktene. Du kan alltid oppheve bestillingen hvis et produkt er utsolgt. Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialbestilt fra en leverandør for spesifikk kunde og formål. Det kan for eksempel være et eksklusivt tilpasset eksosanlegg. Informasjon om hvilke produkter som er fritatt fra angreretten, finnes under den detaljerte informasjonen for hvert produkt. Angreretten gjelder bare hvis produktet er ubrukt og i uendret tilstand. Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder.

Hvis du ønsker å bruke angreretten, registrerer du returen din på returwebb.skruvat.no. Skruvat.no vil belaste kunden for manglende produkter hvis det returnerte produktet ikke er komplett eller er brukt. Skruvat.no henter ikke pakker som ikke er hentet av kunden. Å la være å hente en pakke fra Skruvat.no er ikke en gyldig grunn til å bruke angreretten.

Uavhentede pakker

Uavhentede privatpakker vil bli belastet et gebyr på kr 250 inkl. mva. Uavhentede bedriftspakker, tilhengerfester, dekk og/eller felgpakker vil bli belastet et gebyr på kr 500 inkl. mva.

Sertifiseringer

AB Skruvat Reservdelar (morselskap) er sertifisert av Trygg E-handel, en sertifisering fra det svenske forbrukerrådet og Svensk Distanshandel (SDH), et medlem av E-commerce Association Europe. Det å bli sertifisert er en kvalitetssikringsprosess som er utviklet for å beskytte forbrukerrettigheter ved å følge europeiske lover og retningslinjer for e-handel. Vi kan bland annet granatere at vi svarer på din mail i løpet av 48 timmer, vanligvis får du svar på en gang. Les mer på tryggehandel.se.

Retningslinjer for personvern

Les mer om hvordan vi håndterer personlige opplysninger og retningslinjer for personvern her.