Skruvat.se

BRUKERVILKÅR KUNDER

Disse brukervilkårene (heretter "Brukervilkår Kunder") gjelder for kunders (heretter Kunden) kjøp av varer fra AB Skruvat Reservdelar (org.nr.556605-7336, (heretter Skruvat.no) fra Skruvat.no sin nettbutikk (heretter Nettbutikken) og for Kundens bruk av Skruvat.no sin verkstedstjeneste (heretter Skruvat & Klart). Vilkårene gjelder både fysisk person (heretter Privatkunde) og juridisk person (heretter Bedriftskunde). Ved å registrere en kundekonto på Skruvat.no sin hjemmeside (heretter Min side), enten av kunden i forbindelse med bestilling eller Skruvat.no i forbindelse med Kundens bestilling godkjenner Kunden til enhver tid gjeldende Brukervilkår for Nettbutikken og for Skruvat & Klart og en bindende avtale oppstår mellom Kunden og Skruvat.no. Skruvat.no har rett til ensidig å endre "Brukervilkår Kunder". Eventuelle endringer trer i kraft tidligst 30 dager etter at de endrede vilkårene har blitt varslet til Kunden gjennom å ha blitt annonsert på Skruvat.no sitt nettsted www.skruvat.no (heretter Nettstedet). En kopi av til enhver tid oppdaterte Kundevilkår sendes også til Kunden ved levering av Varen.

For å kunne registrere seg på Min side må Kunden være fylt 18 år ettersom Skruvat.no ikke selge varer eller tjenester til personer under 18 år. Ved å registrere Min side, godkjenner Kunden at informasjonen Kunden har oppgitt om seg selv er sann og korrekt. Min side er personlig, og hver Kunde kan bare opprette en konto. Det er ikke tillatt å oppgi eller bruke en annen persons e-postadresse.

Når du registrerer deg på Min side, velges et passord. Kunden er ansvarlig for at passordet til Min side oppbevares sikkert, ikke utleveres til noen andre og ikke havner i feile hender. Hvis Kunden glemmer passordet kan Kunden bestille et nytt. Dersom Kunden har mistanke om at passordet er blitt misbrukt, kan Kunden kontakte Skruvat.no som i sin tur kan sperre passordet og gi Kunden et nytt.

På Nettstedet finnes funksjoner som gjør at Kunder kan ta del av Skruvat.no sine tilbud på deler og verksteder. Skruvat.no vil hele tiden forsøke å oppdatere og forbedre nettstedet og forbeholder seg retten til å legge til, endre og fjerne funksjoner.

Skruvat.no forbeholder seg retten til eventuelle skrivefeil og prisfeil på Nettstedet.

Du oppfordres herved å lese gjennom "Brukervilkår Kunder" og lagre/skrive ut den. Du er omtalt i disse "Brukervilkår Kunder" som Du eller Kunde/Kunden.

1. PERSONVERN OG HÅNDTERING AV PERSONOPPLYSNINGER

2. BRUK AV KUNDEINFORMASJON VED MARKEDSFØRING

3. OPPSIGELSE OG SLETTING AV MIN SIDE, OPPHEVELSE VED AVTALEBRUDD

4. INFORMASJONSKAPSLER/COOKIES

5. SKRUVAT.NO SALG AV BILDELER

5.1 Om skruvat.no sitt salg av bildeler
5.2 Bestilling av bildeler
5.3 Levering og uavhentede pakker
5.4 Priser
5.5 Garantier
5.6 Returer og reklamasjoner

6. SKRUVAT & KLART

6.1 Om Skruvat & Klart
6.2 Opplasting av eget materiale i verkstedprofilen og ansvar for innholdet
6.3 Regler for bruk av Skruvat & Klart
6.4 Reklamasjoner

7. BETALING

8. SKRUVAT.NO SINE RETTIGHETER OG INNHOLDET PÅ NETTSTEDET

9. SUPPORT OG TILGJENGELIGHET

10. ANSVARSBEGRENSNING

11. ENDRING AV VILKÅR

12. FORCE MAJEURE

13. OVERDRAGELSE

14. KONTAKTINFORMASJON

15. TVIST


1. PERSONVERN OG HÅNDTERING AV PERSONOPPLYSNINGER

Håndtering av personopplysninger:

Skruvat.no som tilbyr Nettstedet og tjenesten Skruvat & Klart behandler Kundens personopplysninger. Skruvat.no omhandler i denne sammenhengen selskaper innenfor selskapsgruppen der Skruvat.no inngår. Hovedformålet med behandlingen av Kundens personopplysninger er at Skruvat.no skal kunne oppfylle våre forpliktelser overfor Kunden som kjøper av varer og bruker av tjenesten Skruvat & Klart, blant annet for å levere de varer og tjenester som Skruvat.no tilbyr direkte eller gjennom partnere, i forbindelse med kundeservice, fakturering, administrasjon, kvalitetssikring, analyse og utvikling, informasjon og markedsføring. Skruvat.no bruker også Kundens personopplysninger for å sikre informasjon, for eksempel gjennom kredittopplysning.

De personopplysningene som kan behandles, er primært de som Kunden direkte eller indirekte oppgir til Skruvat.no ved å benytte seg av Skruvat.no sine tilbud, for eksempel gjennom Skruvat & Klart. Skruvat.no behandler Kundens personopplysninger under den tiden Kunden benytter seg av Skruvat.no eller Skruvat.no sine samarbeidspartnere, tjenester eller tilbud. Når Skruvat.no i sitt konsern, eller ut mot partnere, leverandører og f.eks. myndigheter trenger informasjonen for å kunne tilby en tjeneste eller et produkt, anvender Skruvat.no seg av Internett-basert krypteringsteknologi for kommunikasjon.

Ved å registrere Min side, forstår og godtar Kunden at personopplysninger som oppgis i forbindelse med registrering av Min side eller som på annen måte er samlet inn av Skruvat.no, vil bli behandlet av Skruvat.no, av selskaper innen Skruvat.no-konsernet og av selskaper som konsernet fra tid til annen samarbeider med. Kunden kan, ved skriftlig og av Kunden signert forespørsel, be om kostnadsfri informasjon en gang per år gjeldende behandling av personopplysninger knyttet til Kunden. Kunden kan også be om at informasjon som er feilaktig, ufullstendig, eller som ikke er behandlet i overensstemmelse med personpplysningsloven blir rettet, blokkert eller slettet ved å kontakte Skruvat.no. Kunden godkjenner også at innsamlede personopplysninger kan tjene som grunnlag for direkte markedsføring, forretningsutvikling og produktutvikling, samt i markeds- og kundeanalyser gjennomført av Skruvat.no for selskaper innen Skruvat-konsernet eller av andre selskap Skruvat-konsernet samarbeider med i henhold til punkt 2 i "Brukervilkår kunder".

Her kan du lese våre retningslinjer om personvern


2. BRUK AV KUNDEINFORMASJON VED MARKEDSFØRING

Ved å registrere seg som kunde eller registrere seg som mottager av vårt nyhetsbrev godkjenner kunde Skruvats brukervilkår, og godtar med dette å motta markedsføring og informasjon via e-post, SMS og telefonsamtaler fra Skruvat.no og/eller Skruvats samarbeidspartnere.

Skruvat vil benytte seg av den informasjonen kunden har oppgitt i markedsføringsøyemed, delvis av Skruvat.no og Skruvats samarbeidspartnere, for å informere kunden om nyheter og kampanjer Skruvat tror at kunden kan være interessert i. Dermed kan kundedata også behandles av Skruvats samarbeidspartnere.

Skruvat samarbeider med nøye utvalgte partnere:
- Skruva tryggt, produktforsikring for bilens deler.
- Sensoralarm, alarm for hjem og garasje som lar deg sove trygt om natten med bilen i trygg forvaring.

Skruvat kan bytte samarbeidspartnere fra tid til annen uten å måtte informere en kunde. Kunden kan ved enhver tid velge å avslutte abonnement gjeldende nyhetsutsendelser fra Skruvat.no på Min side, eller ved å følge en e-postlenk som medfølger alle våre nyhetsbrev. På samme måte som for Skruvat.no sitt nyhetsbrev har Kunden rett til å takke nei til utsendelser fra Skruvats samarbeidspartnere, noe Kunden gjør ved å sende en e-post eller ringe aktuell samarbeidspartner som har sendt nyhetsutsendelsen.


3. OPPSIGELSE OG SLETTING AV MIN SIDE, OPPHEVELSE VED AVTALEBRUDD

Ved å registrere Min side inngår Kunden en avtale med Skruvat.no om å bruke funksjonene som er tilgjengelige på nettstedet, nemlig Nettbutikken og Skruvat & Klart. Kunden kan når som helst velge å slette Min side ved å kontakte Skruvat.no sin kundeservice.

Dersom kunden bryter mot "Brukervilkår Kunder", for eksempel ved ikke å sende betaling for bestilt Vare eller Bilservice innen tidsfrist, har Skruvat.no rett til å si opp avtalen med Kunden og avstenge Kunden fra ytterligere bestillinger via nettbutikken og Skruvat & Klart. En oppsigelse betyr at Min side deaktiveres. Det kan også føre til at Kunden blir erstatningsansvarlig.

Hvis brudd på Brukervilkår utgjør en forbrytelse, kan Skruvat.no komme til å politianmelde forbrytelsen. Skruvat.no politianmelder for eksempel alle falske ordre og bestillinger med stjålne kredittkortnumre, og gjøre alt vi kan for å bistå politiet i etterforskningen.

Skruvat.no har rett til å heve avtalen helt eller delvis med umiddelbar virkning dersom kunden begår vesentlige mislighold mot vilkårene under "Brukervilkår Kunder" og rettelse ikke er gjennomført innen fjorten (14) dager fra Skruvat.no har påpekt misligholdet. Som vesentlig mislighold av kontrakt betraktes enhver overtredelse av de forpliktelser som påligger Kunde under "Brukervilkår Kunder".

Hvis Skruvat.no ikke når Kunden med informasjon der kunden ikke har oppdaterer sin kontaktinformasjon, eller har gitt uriktige opplysninger, kan Skruvat.no uten varsel deaktivere eller stenge tilgangen til Min side og helt eller delvis stoppe levering av Varer eller Bilservice.


4. INFORMASJONSKAPSLER/COOKIES

Skruvat.no benytter seg av informasjonskapsler (cookies) på nettsidene. Ved lov skal alle som besøker en nettside informeres om hva cookies brukes til, og gis anledning til å takke nei til dette.

En informasjonskapsel er en fil som inneholder en identifikasjon fra Kundens nettleser, men ingen personopplysninger. En cookie kan lagres i Kundens datamaskin for at en nettside skal gjenkjenne Kundens datamaskin neste gang Kunden besøker nettstedet. Såkalte sessioncookies slettes hvis Kunden har vært inaktiv i en gitt tid. Hver gang Kunden besøker en nettside der kunden tidligere har takket ja til en cookie, sender Kundens nettleser den automatisk. Cookien gjør at kundens datamaskin gjenkjennes. Kunden sparer på den måten tid når når Kunden surfer på nett.

Skruvat.no benytter seg av cookies for å være oppdatert på Kundens bilmodellvalg, godkjenne pålogging og for å fylle ut skjemafelt automatisk for å gjøre tilgjengeligheten lettere og tjenester på nettstedet enklere. I tillegg krever flere tjenester cookies for å i det hele tatt fungere.

Mange av Skruvat.no sine partnere benytter seg også av informasjonskapsler for å kunne tilby fungerende tjenester. Skruvat.no tillater for eksempel sine annonsører å benytte seg av cookies for å kunne måle effekten av sin annonsering. Blant annet kan man måle om samme bruker har sett annonsen på flere steder, eller om brukerne som så annonsen har klikket seg videre til annonsørens nettsted. Ved slike anledninger forsikrer Skruvat.no seg om at opplysningene ikke blir brukt på nettlesernivå, men kun for å produsere statistikk og at informasjonen slettes etter en begrenset tid. De fleste nettlesere aksepterer automatisk cookies. Ved å endre innstillingene i sin nettleser (vanligvis under Alternativer for Internett/Internet Options) kan Kunden imidlertid velge å akseptere cookies, for å bli varslet når en cookie er opprettet, eller også å avvise cookies. Hvis kunden bestemmer seg for å avvise informasjonskapsler fra Skruvat.no, kan bruk av nettstedet bli begrenset.


5. SKRUVAT.NO SALG AV BILDELER

5.1 Om skruvat.no sitt salg av bildeler

Skruvat.no selger nye bildeler til de fleste bilmerkene via sitt nettsted. Selskapets motto er "Bra Bildeler til helskrudde priser". Sortimentet strekker seg over alle produktområder, og Skruvat.no samarbeider med ledende europeiske leverandører for å gi deg den beste kvaliteten til den beste prisen. Skruvat.no samarbeider med de største bankene og med de ledende betalingssystemene for å sikre deg en trygg kjøpsopplevelse i vår nettbutikk. Ved å samarbeide med noen av Europas ledende logistikkfirmaer kan Skruvat.no sikre rask levering fra lager og hjem til Kunde.

5.2 Bestilling av bildeler

Ved å registrere Min side bekrefter Kunden å ha les "Brukervilkår Kunder". Ved å legge en bestilling på bildeler via nettbutikken, bekrefter Kunden videre å ha lest produktinformasjonen gjeldende de bildeler (heretter Varen) som Kunden har bestilt. Kunden er innforstått med at Skruvat.no ønsker å tilby så korrekt informasjon om Varene som mulig, men bilder av Varer som tilbys for salg i nettbutikken kan inneholde tekniske og/eller grafiske og typografiske feil, og at disse eventuelle avvik ikke har bindende virkning mot Skruvat.no.

Bestillingen gjøres kun i nettbutikken. Kundens bestilling utgjør et tilbud til Skruvat.no om kjøp av Vare. Alle bestillinger bekreftes av en ordrebekreftelse (heretter Ordrebekreftelsen) der Skruvat.no godtar kundens tilbud. Bindende avtale betraktes som inngått når Skruvat.no sender Ordrebekreftelsen til kunden. Skruvat.no er ikke pålagt å levere Varer som ikke er bekreftet i en Ordrebekreftelse. Ordrebekreftelsen viser hva kunden har bestilt og detaljer rundt bestilte Varer. Den informasjon Kunden har oppgitt i bestillingen vil også bli vist i Ordrebekreftelsen, der kunden blir bedt om å kontrollere at disse detaljene er riktige. Hvis informasjonen er feilaktig, skal Kunden umiddelbart kontakte Skruvat.no og rapportere dette.

Skruvat.no forbeholder seg retten til å nekte å fullføre en ordre om opplysningene som kunden har oppgitt om seg selv eller leveringsadressen er feilaktige eller ufullstendige, ikke har fullført betaling for Varene etter etter gjeldende tidsfrist eller dersom kunden ellers har unnlatt å oppfylle sine forpliktelser i henhold til "Brukervilkår Kunder", i henhold til punkt 11 i disse vilkårene.

Opplysninger gitt av Skruvat.no er gitt i informativt formål og i eksisterende tilstand, uten garanti av noe slag, inkludert, men ikke begrenset til garantier om brukerområder, brukervennlighet for generelle samt spesifikke formål.

5.3 Levering og uavhentede pakker

Ved bestilling vil Kunden under produktinformasjonen motta detaljert produktinformasjon, for eksempel "Bestillingsvarer 2-4 dager". Dette er basert på at Varen finnes på lager hos Skruvat.no sin leverandør og tiden som er angitt er antall virkedager fra Kunden legger en bestilling til Skruvat.no har Varen på lager. Så snart Skruvat.no sin leverandør har gitt et mer nøyaktig leveringstidspunkt, vil informasjon om dette bli sendt til Kunden via e-post. Skruvat.no strever etter å levere varene i henhold til leveringsdatoen som er angitt i Ordrebekreftelsen. Leveringsdatoen som er angitt på Ordrebekreftelsen er dog ikke bindende og ved forsinkelse i leveringen der leveringsdato er senere enn det som er angitt i produktinformasjonen formidles dette til Kunden via e-post umiddelbart, inkludert en ny leveringsdato.

Kunden forplikter seg til å levere en komplett og riktig fraktadresse ved bestilling. Skruvat.no er ikke ansvarlig for manglende eller sen levering på grunn av ufullstendig eller feil leveringsadresse.

Etter utstedt Ordrebekreftelse har Skruvat.no ingen forpliktelse til å korrigere, komplettere eller endre leveringsadressen. Skruvat.no har valgt å betale en del av fraktkostnaden og alltid tilby faste priser for å gjøre det enkelt for Kunden. Informasjon om leveringsmetoder er tilgjengelig på nettstedet www.skruvat.no/Shipping. I noen tilfeller blir Varene sendt direkte fra Skruvat.no sine leverandører hvorpå Skruvat.no benytter seg av leverandørenes logistikkpartnere. Etter mottatt Ordrebekreftelse kan kunden, på egen risiko, be om å få endret leveringsadresse fra transportselskapet. I slike tilfeller ansvarer ikke Skruvat.no for feil levering eller tap av Varer.

Ved uavhentede pakker vil Kunden bli belastet et gebyr på 250 kr (dekkordre belastet 500 kr) for uavhentede pakker.

5.4 Priser

Skruvat.no arbeider for å alltid levere varer av høy kvalitet til lave priser. Alle priser som er oppgitt på nettstedet er oppgitt i norske kroner (NO) og inkluderer mva så fremst du ikke er bedriftskunde. Hvis mva endres, forbeholder Skruvat.no seg retten til å endre prisene på tilsvarende måte. Skruvat.no sine priser kan også endres av upåvirkbare omstendigheter for Skruvat.no, for eksempel vesentlig endrede råvarepriser, valutasvingninger eller endret mva. Som Kunde har du alltid rett til å bli informert om totalprisen med en spesifikasjon av fraktprisen og eventuelle andre kostnader. Returkostnad, der du som kunde skulle angre kjøpet, oppgis også.

5.5 Garantier

Skruvat.no gir 2 års fabrikkgaranti på alle varer med mindre annet er oppgitt. Garantien betyr at Skruvat.no erstatter eller reparerer ødelagt vare innen 2 år, hvis produktet ikke er skadet av funksjonsfeil. Garantien gjelder fabrikasjonsfeil som skyldes feil i produksjonen, materialfeil eller konstruksjonsfeil. Garantien dekker ikke slitasje, ytre påvirkning, feilmontering eller bruk av produktet på en måte som det ikke er beregnet til. Skruvat.no følger alltid forbrukerkjøpsloven, og ved eventuell tvist følger Skruvat.no Forbrukerrådets rekommendasjoner og råd (se www.forbrukerradet.no angående klageprosedyren). Kunden skal reklamere en feil vare innen rimelig tid fra dette ble oppdaget eller burde blitt oppdaget, og senest 3 år etter at Kunden har mottatt Varen. Ved kjøp av kamaksel eller kamremsett, er det 3 år/maks 10 000 mil (det som inntreffer først) som gjelder.

5.6 Returer og reklamasjoner

For Varer har Privatkunder lovfestet reklamasjonsrett på tre år, ifølge forbrukerkjøpsloven. Tiden for dette regnes fra datoen for levering av Varen og feil må reklameres innen rimelig tid etter oppdagelsen.

Privatkunde har 14 dages angrerett fra Kunden har mottatt et produkt fra Skruvat.no. Dette gjelder for eksempel der feil Vare er bestilt. Angrefristen gjelder kun der produktet er i en vesentlig uendret tilstand.

Ved feil har Skruvat.no rett til å korrigere feilen eller sende en ny Vare. Eventuelle fraktkostnader knyttet til klagen vil bli refundert til Kunden innen 14 dager fra datoen da Skruvat.no mottok reklamasjonen på Varen. Kunden kan heve kjøpet i tilfeller der det er vesentlige feil på Varen, og dette ikke beror på forhold som kan tilskrives Skruvat.no. I slike tilfeller kan Kunden få refundert hele kjøpsbeløpet inkludert frakt innen 14 dager fra den datoen Skruvat.no mottok heving av kjøpet.

Ved eventuelle leveringsforsinkelse av produkter har Kunden rett til å heve kjøpet dersom den nye foreslåtte leveringstiden ikke aksepteres. Hvis forhåndsbetaling er utført for et produkt som har forsinket levering, har Kunden muligheten til å avbryte kjøpet og pengene vil bli refundert innen 20 dager. Kunden har alltid rett til å kansellere bestillingen hvis varen er utsolgt. Ved retur og klager registreres saken via Skruvat.no sin Returweb: www.skruvat.no/Returns

Kvittering av returnummer kan ikke likestilles med godkjent retur eller reklamasjon. Skruvat.no forbeholder seg retten til å returnere Varene til Kunden,der returvaren ikke kan betraktes som fullstendig. Skruvat.no forbeholder seg også retten til å debitere kostnaden for manglende deler i de tilfeller der returen ikke er komplett. Skruvat.no innløser ikke pakker sendt i oppkrav, og eventuelle transportskader som skyldes mangelfull emballasje belastes Kunden.

For at kunden skal kunne utøve sin angrerett, må forsendelsen alltid hentes ut og en sak registreres på Skruvat.no sin Returweb. En uavhentet forsendelse betraktes derfor ikke som gyldig grunn for angrerett.

Når du returnerer Varer som her beskrevet, skal du benytte deg av adressen i punkt 15. I tilfeller der varen er for stor til å returneres med ordinær pakkepost, skal det informeres om returfrakt når du utøver din reklamasjonsrett.

Ved retur der kunden benytter seg av Skruvats returfrakt-seddel, blir kunden pålagt et gebyr på 95 kr (396 kr for dekkordre).

Ved retur av dekk blir dette håndtert av vår dekkpartner Bythjul, som hjelper Skruvat med retur og reklamasjonshåndtering av dekk og felger. Ved retur av dekk og felger er det derfor viktig at du registrerer saken via Returweb som du har tilgang til når du er innlogget på Min side, for rett instruksjoner og returadresse. Logg inn på Mine sider her .

Hvis produktet returneres i endret tilstand, har Skruvat rett til å trekke den tilsvarende kostnaden av på produktet.


6. SKRUVAT & KLART

6.1 Om Skruvat & Klart

Skruvat & Klart er en nettbasert tjeneste levert av Skruvat.no rettet mot bileiere (heretter Kunden) og verksteder (heretter Verksted) der Kunder direkte kan kjøpe konkrete spesifiserte verkstedstjenester (heretter Bilservice).

Skruvat & Klart hjelper bilverksteder å nå ut til flere forbrukere, og Skruvat.no sin ambisjon er at Kunder gjennom denne tjenesten enkelt skal kunne bestille tid på profesjonelle bilverksteder. Kunder som ønsker å benytte seg av Skruvat & Klart kan bestille tid på Min side og/eller direkte på Skruvat.no med bakgrunnsinformasjon om bilen sin, og få en fast pris på Bilservice fra Verksteder innen respektive postnummerområde. Ved hjelp av de timesatser som Verksteder tilknyttet Skruvat & Klart har oppgitt, regner Skruvat & Klart ut gjeldende pris på en konkret Bilservice basert på bransjens estimerte tidsbruk for bilservicen.

Verksteder tilknyttet Skruvat & Klart har forpliktet seg til til å fullføre det arbeidet som er pålagt av Skruvat & Klart i henhold til den prisen og det tidsestimatet beregnet av Skruvat.no. Kunder bestiller og betaler for Bilservicen direkte på nettstedet. For å unngå tvil gjeldende betaling av Bilservice under Skruvat & Klart, omfatter den betalingen som gjennomføres via nettstedet Skruvat.no ikke mer- og/eller ekstraarbeid Verkstedet oppdager på plass i Verkstedet. Kunden skal informeres om mer- og/eller ekstraarbeid før dette utføres, og Kunden skal selv avgjøre om et slik tilleggsarbeid skal utføres. Etter kjøpet og verkstedbesøket kan Kunden sette karakter på Verkstedet.

For å kunne benytte seg av Skruvat & Klart kreves det at kunden, enten direkte eller gjennom Skruvat.no har registrert Min side. Ved å registrere Min side bekrefter kunden at disse vilkårene er lest, og godkjenner de vilkårene som gjelder for bruk av Skruvat & Klart.

Bestillingen gjennomføres kun gjennom nettstedet. Kundens bestilling utgjør et tilbud til Skruvat.no om å bestille en Bilservice. Alle bestillinger bekreftes gjennom en Ordrebekreftelse der Skruvat.no aksepterer Kundens tilbud. Avtalen mellom Skruvat.no og Kunden gjelder kun fra det øyeblikket Skruvat.no sender Ordrebekreftelse til Kunden. Skruvat.no er ikke forpliktet til å levere Bilservice som ikke er blitt bekreftet i Ordrebekreftelsen. I Ordrebekreftelsen fremkommer det hva Kunden har bestilt og detaljer om den bestilte Bilservicen. Ved bestilling av Varer som selges i samband med Bilsevice, skal Kunden spesifisere adressen til Verkstedet dit Varene skal sendes. Informasjon fra Kunden i bestillingen vil også finnes i Ordrebekreftelsen, og kunden blir bedt om å kontrollere at disse detaljene stemmer. Hvis informasjonen er feil, skal kunden umiddelbart kontakte Skruvat.no og rapportere dette.

Skruvat.no forbeholder seg retten til å nekte å fullføre en ordre om opplysningene som kunden har oppgitt om seg selv eller leveringsadressen er feil eller ufullstendige, ikke har gjennomført betaling for Bilservicen innen betalingsfristen, eller dersom Kunden på noen annen måte ikke har fulgt kravene i henhold til "Brukervilkår Kunder," i henhold til punkt 11 i disse vilkårene.

6.2 Opplasting av eget materiale i verkstedprofilen og ansvar for innholdet

Verksteder tilknyttet Skruvat & Klart er ansvarlige for at deres bruk av material på Skruvat & Klart ikke krenker en annens arbeide, varemerke eller andre immaterielle rettigheter, eller på noen annen måte bryter loven, og er alene ansvarlig for det materialet som Verksted laster opp og på den måten deler med Kunde på Skruvat & Klart.

6.3 Regler for bruk av Skruvat & Klart

Skruvat.no strever etter samarbeid med de beste Verkstedene til tjenesten Skruvat & Klart, og allerede tilknyttede Verksteder forplikter seg til å utføre den Bilservice som Kunden har bestilt på en profesjonell måte og i henhold til den prisen Skruvat.no har regnet ut.

På Skruvat & Klart tilbys Kunden at i etterkant av Bilservicen skrive innlegg på nettstedet for å sette karakter og vurdere Verkstedet som utførte Bilservicen. For at dette skal fungere på en god måte, skal alle innleggene være saklige og preget av respekt både for andre brukere av Skruvat & Klart og for de personenen som nevnes i kommentarfeltet. Ingen krenkende vurderinger om enkeltpersoner får forekomme. Skruvat.no er ikke, og kan ikke være, ansvarlig for hvordan brukerne oppfører seg på nettstedet. Skruvat.no kan foreta stikkprøver for å kontrollere at reglene for bruk av Skruvat & Klart overholdes.

Slike kommentarsfunksjoner som finnes på nettstedet, og andre funksjoner som muliggjør at innlegg av brukere av tjenesten Skruvat og Klart overvåkes og bevakes i henhold til lov om Ansvar for elektroniske oppslagstavler. Dette betyr at Skruvat.no regelmessig leser alle innlegg, og om nødvendig fjerner eventuelle kommentarer eller annet materiale som Skruvat.no mener er i strid med norsk lov eller Skruvat.no sine retiningslinjer. Hvis innleggene avvike fra Skruvat.no sine regler kan Skruvat.no slette innleggene, eller slå helt av muligheten til å poste innlegg. Skruvat.no har også rett til å slå av individuelle brukere fra Skruvat & Klart av samme grunn. Skruvat.no anbefaler at Kunden tar hensyn til at personen som bryter loven, kan bli personlig ansvarlig.

6.4 Reklamasjoner

All informasjon om Bilservicen på Skruvat & Klart kommer direkte fra tilknyttede Verksteder. Disse verkstedene er selv ansvarlige for at deres egne opplysninger er korrekte. Verkstedene har også ansvaret for gjennomført Bilservice, samt eventuelle feil og mangler som oppstår som følge av dette. Kunde som påstår at Verkstedet har utført den bestilte Bilservicen feil, skal snarest mulig rapportere feilen til Verkstedet eller Skruvat.no direkte. Verksteder knyttet til Skruvat & Klart har gjennom å samarbeide med Skruvat.no forpliktet seg til å behandle en innkommende klage så snart som mulig.


7. BETALING

Skruvat.no samarbeider med de største aktørene på markedet for å kunne levere trygge betalingsløsninger for bestilling av Varer og Bilservice via nettstedet. Skruvat.no sine samarbeidspartnere er de største svenske bankene, samt Payex, Klarna og PayPal. I samarbeid med disse tilbys både Privat- og bedriftskunder sikker og trygg direktebetaling og kortbetaling samt 14-dagers kreditt. I samarbeid med Klarna tilbyr vi fakturabetaling og delbetaling. Våre fakturaer sendes via e-post i det øyeblikket bestillingen sendes fra oss. Fakturaen har en løpetid på 14 dager. Mer informasjon og komplette vilkår gjeldende Klarnas betalløsninger finner du på www.klarna.no.
Mer informasjon rundt de ulike betalingsvilkårene finner du under våre betalingsvilkår.


8. SKRUVAT.NO SINE RETTIGHETER OG INNHOLDET PÅ NETTSTEDET

Skruvat.no eier alle immaterielle rettigheter, inkludert, men ikke begrenset til opphavsrett til nettstedet og dets funksjoner som webbutikken og Skruvat & Klart. All informasjon (inkludert for eksempel data, kodelister og bilder) på nettstedet er opphavsrettslig beskyttet. Dette betyr at informasjonen ikke får brukes uten Skruvat.no sitt skriftlige samtykke.


9. SUPPORT OG TILGJENGELIGHET

Skruvat.no besvarer forespørsler via e-post innen 48 timer etter mottatt kundeforespørsel. Tidsgarantien gjelder imidlertid kun for faktiske kjøp og bestillinger, samt i hverdager.


10. ANSVARSBEGRENSNING

Nettbutikken er åpen hele døgnet for Kundens bestilling av varer. Kunden kan også bestille Bilservice via Skruvat & Klart når som helst på døgnet. Til tross for en meget høy tilgjengelighet kan nettsiden med sine funksjoner ved enkelte anledninger være utilgjengelig på grunn av for eksempel vedlikehold, sikkerhetsoppdateringer, nettverk- og eller maskinvareproblemer. Skruvat.no kan ikke garantere at nettbutikken og Skruvat & Klart alltid er tilgjengelige for kunden.

Du som er Privatkunde har blant annet rettigheter i henhold til Forbrukerkjøpsloven, Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og E-handelsloven når du kjøper varer og tjenester på internett. Skruvat.no følger alltid forbrukerkjøpsloven, og ved eventuell tvist følger Skruvat.no Forbrukerrådets rekommendasjoner og råd (se www.forbrukerradet.no angående klageprosedyren).

Bedriftskunder har de rettighetene nevnt i kjøpsloven der annet ikke fremgår under "Vilkår kunder”.

I tillegg til fabrikkgaranti i henhold til punkt 1.5 i "Brukervilkår Kunde" gir Skruvat.no ingen garanti om et gitt produkts kapasitet eller om produktet er egnet for bruk i et bestemt kjøretøy, og det er Kundens ansvar å sikre at det bestilte produktet kan monteres eller brukes i sine kjøretøy. Skruvat.no fraskriver seg ansvar for indirekte tap som Bedriftskunde kan utsettes for ved bruk av Varer eller av Skruvat & Klart, og feil og mangler i tjenesten eller ved oppsigelse av tjenesten. Mot Bedriftskunder er Skruvat.no heller ikke ansvarlig for forsinkelsen eller tap som skyldes forhold utenfor Skruvat.no sin kontroll, og der Skruvat.no ikke hadde forutsetning for å regne med ved opprettelse avtale. Skruvat.no sitt erstatningsansvar for hvert kalenderår skal i forhold til Bedriftskunde være begrenset til det beløpet Skruvat.no har fakturert Bedriftskunden i løpet av foregående kalenderår.

Skruvat.no sitt ansvar overfor Privatperson reguleres ved lov, og disse "Brukervilkår Kunder" begrenser ikke Skruvat.no sitt ansvar under ufravikelig lov. Kunde som opplever forstyrrelser i Nettbutikken eller i Skruvat & Klart skal kontakte Skruvat.no sin kundeservice via telefon, chat, e-postskjema på nettsiden eller vanlig e-postmelding til Skruvat.no. Skruvat.no informerer alltid Kundene ved større vedlikehold på nettstedet via e-post eller informasjon på nettsiden. Ved feil i nettbutikken er det mulig for Kunden å bestille Varer gjennom kundeservice.


11. ENDRING AV VILKÅR

Skruvat.no forbeholder seg retten til å endre vilkårene for «Brukervilkår Kunder» når som helst. Ved betydelige endringer underretter Skruvat.no Kunden om dette minst tretti (30) dager i forveien. Endringer annonseres på nettsiden og sendes som en melding direkte til Kunden via e-post. De nåværende vilkårene er alltid tilgjengelige på nettstedet og via Min side.


12. FORCE MAJEURE

Skruvat.no er fritatt fra straff for manglende opplysninger om å fullgjøre visse forpliktelser i henhold til denne avtalen, dersom feilen skyldes frigjørende forhold som beskrevet nedenfor, og der forholdet forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker avtalen.

Befriende omstendigheter inkluderer blant annet tiltak eller unnlatelser fra myndighet, ny eller endret lovgivning, arbeidsmarkedskonflikt, blokkering, brann, flom, sabotasje, eller større ulykkeshendelse. Dette inkluderer statlige beslutninger som påvirker markedet og Kunden negativt, som beslutninger om advarsler, salgsbud m.m., eller en unormal nedgang i markedet.


13. OVERDRAGELSE

Min side er er personlig og kan ikke overføres til noen uten skriftlig tillatelse fra skruvat.no.

Skruvat.no forbeholder seg retten til helt eller delvis å overføre Nettstedet, inkludert salg av Bildeler samt Skruvat & Klart med alt innhold, brukere og rettigheter til tredjepart.


14. KONTAKTINFORMASJON

Hvis Kunden har spørsmål om bestilling eller kjøp, eller spørsmål knyttet til vår behandling av personopplysninger, er Kunden velkommen til å kontakte oss. Tips på objekt som har feil informasjon er også velkommen.
• Skruvat.no
• Org.nr. 556605-7336
• Adress: Gustavslundsvägen 151F, 167 51 Stockholm, SWEDEN.
• Åpningstider og kontaktinformasjon på www.skruvat.no/kundservice


15. TVIST

Tvister som oppstår som følge av denne avtalen skal i første omgang behandles i tingsretten i Stockholm.